wtorek, 30 maja 2023

Dobre życie

Jadę sobie w kierunku słońca. To nic że zachodzi - uwielbiam ten widok, a że jadę w kierunku zachodnim to i widoków więcej. Dobrze mieć świadomość, że zostawiam wszystko co złe za sobą, przez najbliższy tydzień nie będę miał żadnych typowych obowiązków, załatwień, spraw i wszystkich problemów codziennych z Departamentu. Wyjeżdżam na urlop. Dość daleko. Zaplanowałem go już ponad pół roku, zarezerwowałem noclegi w atrakcyjnych cenach, wczoraj szybko się spakowałem a teraz powoli jadę. Cieszę się i jazdą i pogodą, ale przede wszystkim tym widokiem zachodu słońca. I wolnością.


 
Jadę sobie spokojnie i powoli, zapewne trochę denerwując innych tym że nie pędzę na złamanie karku, ale co mnie to obchodzi? Z głośników sączy się równie spokojna instrumentalna muzyka - od zawsze marzyłem o takim spokoju i komforcie jak obecnie. Zamykając swoje okienko w Departamencie automatycznie odrzucam wszelkie ewentualne połączenia od współpracowników, ale muszę przyznać - w ciągu mojej pracy dosłownie kilka razy zdarzyło się, aby ktoś z nich dzwonił do mnie po godzinach pracy czy wtedy gdy byłem na urlopie. 

Mijam pola na których trwają jakieś prace, jest ciągnik i grupka ludzi, a za nimi spora gromadka bocianów. Gdybym mógł bezpiecznie stanąć to zrobiłbym zdjęcie, ale akurat nie było jak - akurat jestem na ekspresówce. Po kilku chwilach nie wiele już widać, wszystko zasłaniają ekrany.

Jakiś czas temu dowiedziałem się, że "ty to masz dobre życie". Zastanawia mnie co to znaczy? I co ten ktoś miał na myśli mówiąc to. Mając to co się ma, najczęściej dąży się po więcej i dalej. Rzadko kiedy docenia się to co jest, ale chciałby się ten kolejny "poziom" i tak cały czas. Rzeczy materialne mało mnie interesują, mam stare meble i łazienkę wymagającą co najmniej odświeżenia a najlepiej remontu, mój telefon ma już ponad dwa lata a samochodu też nie zamierzam na razie zmieniać. Za to wolę wydać pieniądze na kolejną wycieczkę i kolejny wyjazd.


Rozwój, który mnie interesuje związany jest z tym co robię w Departamencie. I mimo różnych przeciwności nie zniechęciło mnie to, małymi krokami idę do przodu. Przez ostatnie dni popołudnia spędzałem na lekturze wielorakich dokumentów, opracowań, zaleceń i innych tego typu materiałów. Zamykam się wtedy w moim małym świecie i nic nie słyszę co dzieje się w około. Przygotowuję się do drugiego projektu w Departamencie, chciałbym żeby wypadł idealnie ale teraz robię sobie przerwę. Wracam niebawem, z nową energią, nowymi pomysłami, nową chęcią do wszystkiego :)

11 komentarzy:

  1. Życzę rewelacyjnego urlopu, oderwij się od wszystkiego. Ja też jestem daleko od wszystkiego, w moich ukochanych Karkonoszach, Ty powoli jedziesz, ja powoli idę. Jest cudownie. :)
    Radiomuzykant-ka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, dzisiaj w całym kraju ma być piękna pogoda, miłej środy 😎

      Usuń
  2. Aha.
    A fikusa podlałeś przed wyjazdem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Errata
    Zamiast kropki powinien być znak zapytania - ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrego wypoczynku Tomek 😊
    I nie trzeba iść z trendami, bo ktoś ma, żyjmy według swoich upodobań, bo przecież to nasze życie.
    Ula

    OdpowiedzUsuń
  5. Udanych wakacji i bezpiecznej drogi :).

    Ja będę miała teraz dwa tygodnie wole od pracy. Ale nie mam urlopu tylko rehabilitacje. Ale wolne od pracy, to wolne :).

    Tak, to już z ludźmi jest... Dać im palec, to chcą całą rękę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, to życzę udanej rehabilitacji, oby wszystko się dobrze ułożyło ☺️

      Usuń
  6. I pięknie- odpoczynek najlepszy kiedy się odetnie od pracy i codzienności, która może zmęczyć. Jaki kierunek obrałeś? 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Południowy - uwielbiam ten kierunek z wielu powodów 😎

      Usuń