piątek, 29 września 2023

Okolice Kazimierza Dolnego

Korzystając z wolnego czasu postanowiłem wybrać się na wycieczkę w okolice Kazimierza Dolnego. Wiadomo że miasteczko oblegane przez turystów jest mega komercyjne, w zasadzie każda atrakcja jest słono płatna (od pewnego czasu nawet wejście do wąwozu Korzeniowy Dół), ale spokojnie można znaleźć piękne okoliczności do spacerów, relaksu i odpoczynku nieopodal tego miasteczka - bez zgiełku tłumów i zapchanych do granic możliwości parkingów.

Mięćmierz - to świetny punkt startowy, ponieważ można tu spokojnie zaparkować pojazd i wybrać się w dowolną stronę - albo promenadą wzdłuż Wisły w stronę Kazimierza Dolnego, albo wejść na punkt widokowy Albrechtówkę z przepięknymi zachodami słońca, widokiem na Wisłę i rezerwat Krowia Wyspa, zamek w Janowcu. Albo wybrać się w drugą stronę - przechodząc skarpą obok wiatraka (z kolejnym punktem widokowym) w stronę rezerwatu przyrody Skarpa Dobrska. I właśnie w tamtą stronę się wybrałem.

Ścieżka częściowo przebiega przez gęsto zalesione tereny które dają mnóstwo cienia. 

 

Kolory drzew powoli robią się już jesiennie rude, a słońce dodatkowo podkręca ich nasycenie.



Pola pełne kolorów kwiatów.

 
 

Ale największe wrażenie robią sady jabłkowe. Jest ich mnóstwo, nie mogłem się oprzeć i złapałem jedno jabłko - było przepyszne! Lekko słodkie, bardzo winne i soczyste - już dawno nie jadłem tak smakującego jabłka!

Po kilku godzinach wróciłem do miasteczka, które powoli przygotowywało się do wieczoru. Niektóre lampki pięknie rozświetlały rynek i kamienice, a turystów przybywało. Po kolacji wróciłem do dużego miasta, pełen wrażeń i smaków :)

8 komentarzy:

  1. Ojej o mało byśmy się spotkali, byłyśmy w środę i było pięknie, kawiarnia, wiadomo która, tonęła w przepięknych bukietach...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Niektóre lampki rozświetlały pięknie, a niektóre brzydko? :P

    Ładna okolica do spacerowania.

    Widokówkę wysłałeś? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inne nie świeciły jeszcze - to miałem na myśli. Kartki nie wysłałem.

      Usuń
  3. Piekne zdjęcia. Czwarte podoba mi się najbardziej ze wszystkich :D)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj :) To brzmi jak cudowna wycieczka! Zapewne Kazimierz Dolny i okolice są naprawdę urokliwe, zwłaszcza jesienią, kiedy przyroda prezentuje swoje piękne barwy. Cieszę się, że udało ci się znaleźć mniej zatłoczone miejsce w Mięćmierzu, skąd można cieszyć się spokojem i naturą. Sady jabłkowe to prawdziwa perełka, a smakujące jabłko prosto z drzewa to wyjątkowa przyjemność.

    Dziękuję za podzielenie się swoją wycieczką i relacją. Mam nadzieję, że wróciłeś pełen pozytywnych wrażeń i nowych doświadczeń

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, zdecydowanie same pozytywne wrażenia, pozdrawiam serdecznie 😊😊

      Usuń