czwartek, 19 marca 2020

Miasto wymarłe

Sytuacja w kraju oraz moim najbliższym regionie nie jest dobra. Zmuszony wyjściem na miasto przeszedłem się pustymi ulicami ścisłego centrum. Poszczególne ulice wyglądały, jakby miasto było wymarłe. Pusto jak w nocy, ale to nie była noc.


Większość obiektów (prócz kiosku, piekarni, drogerii oraz aptek i stacji paliw) była po prostu zamknięta:




W piekarni, do której zajrzałem była prośba o zachowanie odległości od sprzedawczyń oraz od innych kupujących - których w piekarni nie mogło być więcej niż 2 w tym samym czasie. No i prośba o płatność kartą:




Kilka dni temu byłem na zakupach w jednym z największych sklepów w regionie uznając, że będzie tam najwięcej przestrzeni. Było bardzo mało ludzi, przy wejściu płyn dezynfekujący, a podczas całych zakupów zalecane jest przebywanie w jednorazowych rękawiczkach.

A ja odpoczywam dalej...

10 komentarzy:

  1. Niesamowicie te miasta teraz wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nic nie będzie już takie jak dawniej. Ciekawe, czy ludzie po tym wszystkim będą dla siebie lepsi.

      Usuń
    2. Co masz na myśli mówiąc, że nic nie będzie takie jak dawniej?

      Usuń
    3. Tia, lepsi! Jak po śmierci JPII... O sancta simplicitas! :-P

      Usuń
    4. Acrobat - wydaje mi się że wiele spraw/rzeczy. Począwszy od poczucia bezpieczeństwa, stabilności do więzi międzyludzkich.

      Usuń
    5. Aberku - niestety możesz mieć rację.

      Usuń
  2. U mnie zaczęli już po sklepach instalować tablice z pleksi przy kasach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie... Świat się zmienia szczególnie teraz na naszych oczach.

      Usuń
  3. W tym sklepie w którym ja byłem, ekologicznym, ani nie było rękawiczek, ani płynu odkażającego ;) Nie był też całkiem pusty, a wybrałem się koło 10 rano, myśląc, że tam nikogo nie będzie. Ludzie starali się jednak zachować odstęp ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz i m.in. dlatego uważam że w dużych sklepach jest bezpieczniej. Można zachować spory odstęp a i środki ochrony są lepsze. Mimo że do Lidla mam bardzo blisko to nie chodzę, wolę do tego dużego sklepu pójść rzadziej i kupić co trzeba.

      Usuń