środa, 22 kwietnia 2015

Zachody...

Dziś zupełne inne spojrzenie na to, co otacza mnie na co dzień. Od kilku dni częściej jestem na wsi, w miejscu pięknym i jednocześnie spokojnym, cichym - kompletnie innym niż miasto. Tu w każdej chwili słychać zachwycający śpiew ptaków, na łąkach spacerują bociany, a jak ktoś rano wstanie ma zagwarantowany wschód słońca, który naprawdę robi wrażenie.

Ponieważ nie mam głowy do tego, aby jeszcze wstawać i oglądać wschody słońca, postanowiłem zrobić kilka zdjęć z dnia i wieczoru.


Puste na razie pola i łąki, prawie wcale nie ma zabudowań - od strony wschodniej tylko wyobraźnia może podpowiedzieć co musi się tu dziać z samego rana :))

Jeszcze przed zachodem słońca, chmury z jasno-żółtym słońcem tworzą barwne obrazy, zawsze mnie fascynują te kształty, kolory i ogólnie - zjawisko chmur i słońca znajdujących się jednocześnie na błękitnym niebie :))

Z ogrodu fotografuję zachodzące słońce, dominujący niebieski kolor udaje się uchwycić telefonem komórkowym - zresztą wszystkie tu zdjęcia robione są telefonem LG G2 mini.

Minutę później, zdjęcie z zrobione z domu. Bajeczne kolory, choć zdjęcie niżej jeszcze bardziej mi się podoba.

To zdjęcie, zrobione zostało w moim pięknym mieście, w którym pracuję i mieszkam. Moja koleżanka udostępniła mi kawałeczek okna na moment i udało mi się to zdjęcie wykonać. III piętro, ale z wyższego miejsca byłoby jeszcze lepiej :))

11 komentarzy:

  1. Fantastyczne zdjęcia chmur:) A zresztą wszystkie fotografie są przepiękne, pierwsza emanuje spokojem i zachwyca jasną zielenią, druga kojarzy się z ciepłem i radością obłoczków. Na trzeciej świetnie uchwycony granat chmur. Gdyby czwartą fotografię odwrócić i popatrzeć tylko na niebo - to przecież spokojna tafla jeziora o zmroku. Ostatnia fotografia doskonale oddaje piękno Twojego miasta z "koronką" pagórków, oświetlonych łuną zachodzącego słońca.
    Rany:))) Rozmarzyłam się, chyba mi trzeba wakacji:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz w jakim pięknym mieście mieszkam? I choć niektórzy widzą tylko brzydkie i zaniedbane kamienice, brud na ulicach i inne atrakcje, to można spojrzeć na to inaczej. Tylko trzeba chcieć :-)

      Do wakacji juz niedługo :-)

      Usuń
    2. A widzisz w jakim pięknym mieście mieszkam? I choć niektórzy widzą tylko brzydkie i zaniedbane kamienice, brud na ulicach i inne atrakcje, to można spojrzeć na to inaczej. Tylko trzeba chcieć :-)

      Do wakacji juz niedługo :-)

      Usuń
    3. Pozwolę sobie przytoczyć dwa zdania:
      Prawdziwe piękno jest odblaskiem duszy. [Michel Quoist]
      Choćbyśmy cały świat przemierzyli w poszukiwaniu Piękna, nie znajdziemy go nigdzie, jeżeli nie nosimy go w sobie…[Ralph Waldo Emerson]
      Piękno jest w nas. Odczuwanie piękna wiąże się z naszymi emocjami - jeśli są pozytywne, jesteśmy w stanie w każdej sytuacji zauważyć nawet drobniutki przejaw piękna - choćby mały kwiatek, detal architektoniczny, a może zachód słońca....
      Może pamiętasz z dzieciństwa baśń pt. "Królowa śniegu" Hansa Christiana Andersena? Jest tam chłopiec o imieniu Kaj, który wszystko, co piękne i dobre, postrzegał jako brzydkie i złe.
      Na koniec - dostrzegania piękna można się nauczyć, "wypracować" w sobie:)
      Jak to dobrze, że do wakacji już niedługo:))))

      Usuń
    4. Nie, nie pamiętam tej baśni z dzieciństwa. Ale, co w związku z tą baśnią? Jakiś morał, znaczenie?

      Atreńko, wydaje mi się (?) że najczęściej ludzie pomimo tego że niby patrzą, to nie widzą tego piękna których ich otacza. Oczywiście, jest też mnóstwo brzydoty - ale wystarczy chcieć...

      Usuń
    5. "Królowa śniegu" ma kilka przesłań, jednym z nich jest to, że nie możemy patrzeć na świat tak, jak gdyby w naszym oku (jak u bohatera baśni, Kaja) tkwił odłamek diabelskiego zwierciadła. Powinniśmy dostrzegać to, co jest piękne w drugim człowieku i w otaczającej nas przyrodzie. Pozwala to na odczuwanie szczęścia. Myślę, że jest też na odwrót - jeśli jesteśmy szczęśliwi, potrafimy dostrzec piękno wokół, jeśli z nami jest źle, wszystko wydaje się nam brzydkie, ponure, byle jakie.
      Jako podsumowanie - pytanie: kto tu kogo próbuje przekonać do dostrzegania piękna?:)

      Usuń
    6. Ja nikogo - bo chyba nie ma takiej potrzeby :)

      Usuń
  2. Great post!
    Lovely pictures!!Beautiful and colorful skies!
    Great captures!Have a nice weekend!
    Greetings from Athens,Greece!
    Dimi...

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie widoki podczas kierowania są wyjątkowe. Jazda staje się przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń