środa, 6 września 2017

Wakacyjny Polańczyk

Kilka dni temu wróciłem z bardzo krótkiego urlopu, pogoda dopisała - piękne słońce zachęcało do kąpieli, spacerów i korzystania z całej infrastruktury Polańczyka i okolic.



Bardzo podoba mi się to miejsce, pod koniec sierpnia i na początku września było bardzo spokojnie, żaglówki kołysały się na tafli wody, strefa plażowa była prawie pusta, zero rozwrzeszczanych dzieciaków z przenośnymi głośnikami. Idealnie.



Nie dość że można było się wykąpać w Jeziorze Solińskim (woda była przyjemnie ciepła), to udało mi się trochę polatać. I to bez żadnych strat - nic nie uszkodziłem, nikogo nie trafiłem i w ogóle - dron nadal wygląda jak nowy :)



Oczywiście po drodze zwiedzałem miejsca ciekawe bardziej i mniej, ale jak już wybiorę zdjęcia (a może nawet zrobię z tego jakiś film) to wrzucę na bloga.



A w pracy spokój, cisza, slow work - czy istnieje w ogóle coś takiego? Chyba tak i chyba jest to w mojej pracy :)



29 komentarzy:

  1. To ostatnie zdjęcie jest przepiękne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, tak latałem nad tymi żaglówkami i nie mogłem ładnie ich sfotografować :(

      Usuń
  2. Jak to wszystko ładnie z góry wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  3. Arte ma rację to ostatnie zdjęcia unikatowe!!! Lustrzane odbicie żagla i jego cień, cymesik i ta krateczka z fal po lewej stronie, nigdy czegoś takiego nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę, to magia jakości 4k :)

      Usuń
    2. Sprawdziłam sobie co to za magiczna jakość, mnie w grafice komputerowej baaaaaardzo daleko do jakości 4k :)
      Przyjrzałam się jeszcze raz bardzo uważnie zdjęciom w powiększeniu i zauważyłam o wiele więcej szczegółów. Niesamowicie wychodzą te zmarszczki na wodzie, nieraz usiłowałam je zrobić aparatem i jakoś mi się to nie udawało :)

      Usuń
    3. W ostatnim zdjęciu zastanawiają mnie te dwa odbicia żaglówki, powinny być dwa źródła światła. Odbity biały żagiel to od światła słonecznego, a ten cień to od jakiego źródła światła?

      Usuń
    4. Hmmm, nie mam pojęcia. Ale poczekaj, w następnym wpisie dam Ci specjalnie się zdjęcie a jakości 4k, bo to co to jest to ja zmniejszyłem żeby się szybciej otwierało. Oryginalne, diet zdjęcie na około 5-8 MB...

      Usuń
    5. Odbicie żaglówki w wodzie powstało dzięki zmianie kierunku rozchodzenia się fali na granicy dwóch ośrodków, powodującej, że pozostała ona w ośrodku, w którym się rozeszła. Odbicie dało obraz lustrzany, mający miejsce na gładkiej powierzchni oddzielającej dwa różne materiały (lustro wody).
      Cień na wodzie powstał, gdyż na drodze promieni słonecznych znalazła się przeszkoda w postaci żaglówki.
      Zarówno w pierwszym, jak i w drugim przypadku efekty zawdzięczamy słońcu.

      Usuń
    6. Dzięki Arte za wyczerpującą odpowiedź :) Trochę to skomplikowane, ale bardzo ciekawe, a efekt niesamowity!

      Usuń
    7. Dzięki Tomku :)
      5-8 MB jedno zdjęcie, to ile ma karta pamięci w takim dronie?

      Usuń
    8. Ja nie rozumiem tego co napisała cudARTenka. A dron ma teraz 64 GB pamięci i tyle w zupełności wystarczy :)

      Usuń
    9. Ja nie rozumiem tego co napisała cudARTenka. A dron ma teraz 64 GB pamięci i tyle w zupełności wystarczy :)

      Usuń
    10. W trakcie obserwacji pływających obiektów moje oko wyłapuje przede wszystkim jego odbicie w wodzie, jakoś nigdy nie zauważyłam cienia, a na tym ostatnim zdjęciu bardzo wyraźnie widać i jedno i drugie. Przejrzałam także swoje zdjęcia i na nich także widoczne jest tylko odbicie, muszę to przy okazji poobserwować :)

      Usuń
    11. Tomku wiedza o świecie jest tak rozległa, że nie da się wszystkiego zrozumieć :)
      64 GB to tylko dwa razy tyle co ja mam w aparacie, ale przez to moja karta daje radę na kilkudniowym wyjeździe :)

      Usuń
    12. Ja mam 2 baterie do drona, więc akurat po sesji nagraniowej muszę kasować pamięć bo już się nie mieści :)

      Usuń
    13. Ot, zwykły cień i zwykłe odbicie w zwierciadle wody:)

      Usuń
    14. Jak dla mnie niezwykłe jest to że tak wyraźnie widoczne są razem :)

      Usuń
  4. Tomek, cudne widoki, jestem szczęśliwa, ze mogę je zobaczyć dzięki Twej uprzejmości podzielenia się nimi na blogu 😊Fajnie, ze spędziłeś urlopowe chwile w tak pięknym miejscu, ciszy i spokoju. A dzieciaki z przenośnymi głośnikami - mój dzieciak się uspokoił od powrotu z Polski do UK- głośnik "walnięty w kat" czeka na następne wakacje - chyba ? 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cała przyjemność po mojej stronie! A zdjęć z drona będzie duuuuuużo :)

      Usuń
  5. Ta wyspa mi się podoba. Nie wiem, czy to jest ta Wyspa Energetyka? Na swój wyjazd dopiero się wybieram, mam nadzieję, że też pogoda będzie w sam raz..

    OdpowiedzUsuń
  6. Mala Wyspa decydowanie najpiekniejsza...baaardzo mi sie baaaardzo.
    Na zdjeciu , ktory jest tematem dyskusji, to Arte powiedziala...cien i odbicie, co wiecej, cien wyraznie jest zagla, a odbicie moze byc kadluba.

    OdpowiedzUsuń
  7. zazdroszczę ludziom potrafiącym wypocząć na krótkim urlopie. Ja już mam problem odpocząć nawet na 2 tygodniowym ...

    OdpowiedzUsuń