niedziela, 26 lipca 2020

Weryfikacja Gdańsk 25.07.2020

Wróciłem. Nie zdałem. A teraz po kolei.

Pierwszy w tym roku egzamin weryfikacyjny dla kandydatów na egzaminatorów odbył się (wczoraj i trwa jeszcze dziś) w Gdańsku. Z tego co mi wiadomo jednego i drugiego dnia podchodziło do egzaminu łącznie około 300 osób. Dla mnie było to pierwszy raz, zaplanowałem sobie tylko egzamin teoretyczny (100 zł), choć niektórzy radzili "zapisz się też na praktykę" (dodatkowe 300 zł) - ale w przypadku niepowodzenia na teorii wpłacone pieniądze przepadają.


Zaczęło się kilka minut po ósmej. Wymagana maseczka i dezynfekcja rąk, mierzenia temperatury (zapowiedzianej wcześniej) nie było. Po omówieniu przez komisję ogólnych zasad oczekiwałem na swoją kolej. Tu nie obowiązuje żadne RODO, więc nazwiska i imiona czytano kilkukrotnie. Tuż przed godziną dziewiątą zostałem zaproszony do sali egzaminacyjnej.

Egzamin teoretyczny w formie testu komputerowego na kategorię B składa się z 20 pytań o różnym stopniu trudności:

  • 7 pytań o wartości 3 punktów,
  • 6 pytań o wartości 2 punktów,
  • 7 pytań o wartości 1 punktu,
Są trzy odpowiedzi (ABC), a co najmniej jedna jest prawidłowa. Aby uzyskać punkt(y) należy zaznaczyć wszystkie prawidłowe (odpowiedź niepełna oznacza 0 punktów). Czas 30 minut, możliwość dowolnego odpowiadania na pytania oraz cofania do wcześniejszych. Maksymalna liczba punktów 40, minimalna aby zdać to 34. Mój wynik 31.

Nie znałem odpowiedzi na jedno pytanie - zupełnie pominąłem akurat ten wątek, więc pozostało mi jedynie "strzelać". Pozostałe pytania nie stanowiły żadnego zaskoczenia, ale wg mnie to odpowiedzi są trudniejsze niż same pytania. Są one (odpowiedzi) tak sformułowane, że trzeba znać każdy wyraz, bardzo dokładnie tak jak jest on zapisany w ustawach/rozporządzeniach i innych dokumentach, ale także potrafić stosownie zastąpić dany wyraz alternatywnym - a jednocześnie nie kolidującym z innym zapisem wynikającym z aktów prawnych.

Po egzaminie mogłem sprawdzić niepoprawne/niepełne odpowiedzi. Łącznie nieprawidłowo odpowiedziałem na cztery pytania. Trochę jestem zły na siebie, ponieważ jedno z pytań za 3 punkty (więc akurat tyle ile brakowało do zaliczenia) najpierw zaznaczyłem prawidłowo:

Przed egzaminem teoretycznym egzaminator:

a) potwierdza tożsamość osoby egzaminowanej oraz zgodność jej danych z danymi zawartymi w systemie teleinformatycznym
b) przedstawia się
c) potwierdza tożsamość osoby egzaminowanej a następnie uruchamia urządzenie komputerowe

ale gdy wróciłem jeszcze raz by kontrolnie sprawdzić każdą odpowiedź zmieniłem na:

Przed egzaminem teoretycznym egzaminator:

a) potwierdza tożsamość osoby egzaminowanej oraz zgodność jej danych z danymi zawartymi w systemie teleinformatycznym
b) przedstawia się
c) potwierdza tożsamość osoby egzaminowanej a następnie uruchamia urządzenie komputerowe

Prawidłowa odpowiedź to "a". Wydawało mi się że nam odpowiedź, bo wiadomo że po sprawdzeniu danych egzaminator uruchamia urządzenie komputerowe § 21 ustęp 1 i 2 rozporządzenia w sprawie egzaminowania [...] niestety poprawiłem błędnie.

Podsumowując:

+ jeszcze nigdy nie umiałem tyle co teraz
+ fajny wyjazd (mimo wszystko, a działo się [...])
+ zdobyłem kolejne doświadczenia
+ mam mnóstwo pytań które pojawiły się na egzaminach (także innych osób)
+ nawet tak bardzo nie jestem zmęczony (600 km w jedną stronę)

- wynik negatywny
- duży koszt dojazdu
- spory koszt zakwaterowania
- miałem tylko kilkanaście minut na Jarmark św. Dominika w Gdańsku

jestem zadowolony, następny egzamin we wrześniu - czas siadać do nauki - jak tylko podleję moje pomidorki - bo przez weekend lekko opadły :)

Bardzo krótka wycieczka na stare miasto

24 komentarze:

  1. Warto zaufać pierwszemu wrażeniu i nie zmieniać zdania. Podobno pierwsze wrażenie to informacja od emocji czyli natury, a drugie - od rozumu, czyli cywilizacji. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mam czas to zawsze sprawdzam, ale tym razem nie udało się, trudno :)

      Usuń
  2. No trudno, następnym, razem będzie lepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe że będzie lepiej, ale może być różnie.

      Usuń
    2. W każdym razie może przy drugim wyjeździe nie zapomnisz o wysłaniu pocztówki :D

      Usuń
    3. Nie chodzi o zapomnienie.

      Usuń
    4. Z premedytacją nie wysłałeś?

      Usuń
    5. W pośpiechu zjadłem tam zupę rybną, nie mówiąc o poszukiwaniu znaczków i poczty (akurat kartki udało mi się kupić).

      Usuń
    6. Czyli nie ulega najmniejszej wątpliwości, że byleś nieprzygotowany na ten wyjazd :D

      Usuń
  3. Bedzie lepiej, przeciez "dodatnich plusow" :) jest wiecej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrząc na ilość plusów i minusów - masz rację Basiu :)

      Usuń
  4. Porazka ale z honorem, niewiele brakowalo, nastepne podejscie bedzie zwycieskie, a Gdansk piekny wiec tez byla mila wycieczka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sliczne zdjecie Gdanska!

      Usuń
    2. Dziękuję, wycieczka nie była taka jak nasza do Zamościa, pamiętasz? Wtedy było bardzo miło, tu - do Gdańska - po prostu zajechałem...

      Usuń
    3. Pamietam, pamietam i mam bardzo mile wspomnienia.

      Usuń
  5. I’m sure its going to be better next time Tomek!
    Gdańsk is a beautiful city! Gorgeous picture!
    Have a relaxing evening and a lovely new week!
    Dimi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdobyłeś doświadczenie i za dużo kasy nie straciłeś, bo się tylko na ten pierwszy egzamin zapisałeś. Dużo Ci nie brakowało, żebyś zdał, następnym razem pewnie pójdzie gładko :)

      Usuń
    2. Zobaczymy, wszystko jest możliwe następnym razem.

      Usuń
  6. Dobrze, że pojechałeś i wróciłeś szczęśliwie. Egzamin trudny, ale Ty to umiesz, więc następnym razem będzie łatwiej. Gdańsk, jak zwykle, uroczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie umiem, gdybym umiał to byłoby pozytywnie :)

      Usuń
  7. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń