niedziela, 4 maja 2014

Weekend majowy

Weekend majowy udało mi się spędzić w Zwierzyńcu na Roztoczu. Byłem tam równo 2 lata temu, od tamtej pory miasteczko pozyskało kolejne środki z funduszy UE i oczywiście wypiękniało.

Miasto liczy około 3,5 tys. mieszkańców, ale na takie długie weekendy myślę że ludzi jest ze 3-4 razy więcej.
Atrakcje turystyczne w okolicy miejscowości to przede wszystkim spływy kajakowe na rzece Wieprz. Różne skale trudności, rozbudowana baza kajakowa, przyjazne otoczenie i możliwość całodniowego spływu to bardzo dobra opcja aktywnego wypoczynku. Za 2 osoby i około 3 godziny przyjemności zapłaciliśmy 45 zł.
Równie często ludzie wybierają przejażdżki rowerowe. W Zwierzyńcu jest kilka wypożyczalni rowerów gdzie można znaleźć coś dla siebie. Także ścieżek rowerowych jest sporo wiec nie można nie skorzystać. Wypożyczenie roweru na cały dzień to koszt 25 zł.
Ale Roztocze to także ścieżki spacerowe, mnóstwo szlaków znajduje się w pięknych lasach (polecam np Bukową Górę z bardzo ładnym widokiem), muzea umieszczone w starych drewnianych budynkach a czasem i stodołach.
Zwierzyńczyk - to układ wodno-pałacowy który niedawno został odrestaurowany właśnie ze środków unijnych. Są tu ścieżki spacerowe, stawy i różne inne atrakcje jak np widoczne na zdjęciu ptaki zrobione ze słomy. Polecam także zobaczyć kościół na wodzie i stary browar (niestety czynny od czerwca) gdzie można spróbować regionalnego piwa.
Stawy Echo to kolejna atrakcja turystyczna w Zwierzyńcu. Jest tu plaża z dużą ilością piasku, a nieopodal punkt widokowy na piękne łąki z pasącymi się końmi rasy Tarpan. Tuż za plażą jest las, wiec jeśli ktoś nie lubi nadmiaru słońca może wybrać miejsce w cieniu.

6 komentarzy:

  1. Prawda, że tam jest super? Byłem w Zwierzyńcu rok temu na kajakach z rodzinką. Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he bardzo super! Spływ mi się spodobał, ja chcę jeszcze raz !!

      Usuń
  2. no proszę jak sobie odpocząłeś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Plaża z duża ilością piasku? No fiu fiu fiu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zwierzyniec jest przepiękną miejscowością na Roztoczu, słynie m. in. z tego, że jest tu najwięcej pomników i tablic pamiątkowych przypadających na 1 mieszkańca. Jest nawet jedyny na świecie pomnik szarańczy datowany na 1711 r. Bukowa Góra najlepiej wygląda jesienią - niesamowity widok i na nią, i z niej:) W okolicy polecam też skansen w Guciowie:)
    Pozwolę sobie na małą uwagę - nad Stawami Echo pasą się koniki polskie, potomkowie tarpanów, o historii rasy można poczytać
    http://www.konikpolski.info/konik-polski-2/historia-rasy/
    Gdybyś chciał poobcować z konikami, przebywającymi "prawie" na wolności, to z kolei polecam okolice Popielna (Mazury, koło Mikołajek, pomiędzy jez. Śniardwy, a jez. Bełdany).
    Miałam tę niesamowitą przyjemność spotkać parokrotnie stadko kilkunastu koników, w tym raz (stałam na prawym brzegu Bełdan) obudził mnie dziwny dźwięk - wyjrzałam z kabiny i zobaczyłam myszowaty łeb konika ciekawie zaglądającego do kokpitu:) Może szukał czegoś dobrego do zjedzenia (np. kromki chleba:).
    Bardzo mi się podoba to zdjęcie z mleczami - jest takie optymistyczne:)

    OdpowiedzUsuń