poniedziałek, 16 grudnia 2013

Świat bez okularów

27 godzina jazdy. Dojeżdżamy do rowerzysty (pada deszcz, jest wietrznie i zimno - skąd on się tu wziął?), mamy trzeci bieg, ona w ogóle nie redukuje prędkości. Na środku niezbyt szerokiej jezdni znajduje się doskonale widoczna linia podwójna ciągła i przejście dla pieszych (odcinek drogi niedawno wyremontowany, białą farbę zobaczyłby chyba niedowidzący staruszek). Kursantka (19 lat) prędko rzuca: - co z nim, wymijać?! Nie - równie szybko odpowiadam, ale nie jestem pewien czy to jest właściwa odpowiedź dla kursantki, która - skoro nie może wyprzedzić (bo to byłoby wyprzedzanie, a nie wymijanie - ale to taki szczegół, dla niej żadna różnica) - po prostu nic nie robi prócz próby rozjechania owego rowerzysty. Hamuję więc, wciskam sprzęgło i wrzucam dwójkę, po czym toczymy się za rowerzystą do momentu, aż nie powiem że TERAZ można już go wyprzedzić...

Epizod z rowerzystą przesądził o kwestii wykupienia dodatkowych jazd. Kwestie definicji wymijania i wyprzedzania już nie, bo rzadko kiedy nawet pod koniec kursu ludzie orientują się w czym tkwi różnica.

Tymczasem 9 grudnia miałem ostatnią kontrolę wzroku. Pani doktor była zachwycona moimi wynikami, zarówno ostrości widzenia jak i innych szczegółowych badań - np ciśnienia wewnątrzgałkowego. Ja również, świat bez okularów i szkieł jest fajniejszy i o wiele wygodniejszy. Jestem bardzo zadowolony z decyzji o przeprowadzeniu zabiegu. Będę bardzo miło wspominał ośrodek gdzie przeprowadzano zabiegi, jak i gabinety, w których były robione badania przed i po. A jeśli ktoś się waha - szczerze polecam :)

12 komentarzy:

  1. ja mam tylko -0,75 więc na razie o zabiegu nie myślę ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. E tam ja na 2h jazdy 3 razy bym przywaliła w rowerzyste :D Bo instruktor nie patrzył a ja wyprzedzałam i za szybko zjechać chciałam :D

    Hmm i dobrze i źle
    Super że już dobrze widzisz i bez googlów, ale z 2 strony na jazdach będziesz w 100% czujniejszy i mnie z L wygonisz jak numery odstawiać będe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na drugiej godzinie jazdy pozwalam na więcej niż na 27 :P

      Usuń
  3. Ana a ty się zapisałaś w końcu?
    Super że ci się wzrok poprawił :)
    ja tam widzę różnice między tymi pojęciami :D

    OdpowiedzUsuń
  4. No. Ana to pseudo nie imię :D
    Nic z tym nie ma związanego :D
    Mała, czarna gaduła to ja :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mała czarna gaduła - a już myślałem że ta nowa pani która mnie męczy od kilku dni to Ty :P

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę z tego! :)

      Usuń
    2. Dobrze, że istnieją teraz takie metody "naprawy" wzroku:)) Proszę dbać o oczy, aby wystarczyły na długo:)

      Usuń
    3. Staram się, tylko ten dzisiejszy cyfrowy świat...

      Usuń