wtorek, 19 października 2021

Hybrydą w górę i dół

Korzystając z kilku dni wolnego w ubiegłym tygodniu wybrałem się w nieco dalszą wycieczkę. Sam wyjazd - fantastyczny: począwszy od pogody kończąc na zwiedzonych atrakcjach, ale nie o tym. W końcu miałem okazję przejechać się trochę dalej moją hybrydową Yariską - byłem ciekaw jak będzie spisywać się na krętych i górskich drogach, jakie będzie zużycie paliwa oraz ogólnie - jak sobie poradzi oraz co na taką jazdę powiedzą pasażerowie?

1) cechą nowej hybrydy jest szybkie ładowanie baterii* - wystarczy niezbyt długi zjazd i z 30% robi się 80%, wiele razy miałem nawet 100%. Zarządzanie gromadzeniem oraz oddawaniem mocy z baterii jest bardzo dobrze realizowane - przy sprzyjającym ukształtowaniu terenu udało mi się 15 km przejechać na samym prądzie ani razu nie uruchamiając silnika spalinowego;

2) podjazdy pod wzniesienia można pokonać na dwa sposoby - albo standardowo na silniku spalinowym, albo na elektrycznym - o ile jest wystarczająca ilość energii. Często tak robiłem dość szybko opróżniając baterię, która znowu się ładowała zjeżdżając z góry;

3) zużycie paliwa nigdy nie przekroczyło 3.7 litra, na niektórych odcinkach wynosiło równe 3 na 100 km. Prędkość - na drogach krajowych nie przekraczałem 100 km/h z przewagą 80-90, a w rejonach serpentyn i wzniesień/spadków średnia prędkość to 30 km/h;

4) komfort oraz głośność - na akceptowalnym poziomie. Silnik czasem wchodził na wyższe obroty - ale tylko gdy intensywniej przyspieszałem lub miał naprawdę dużą górę do pokonania. Wyprzedzanie lub włączenie się do ruchu to sama przyjemność.

* ładowanie baterii odbywa się podczas wytracania prędkości, lub podczas wstępnej fazy hamowania. Nie ma możliwości ładowania z gniazdka elektrycznego.

7 komentarzy:

  1. A jakbyś zjeżdżał z górki z wyłączonym silnikiem spalinowym, to baterie się nie ładują?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie napisałem o tym w 1 punkcie.

      Usuń
    2. Po moim komentarzu napisałeś? Czy było już wcześniej, a ja przeczytałem bez zrozumienia? :D

      Usuń
    3. Było wcześniej, zdziwiłem się trochę ale ok 😊

      Usuń
  2. Rany, zużycie paliwa 3,7 l/100 km :) To tylko jechać w daleką podróż, najlepiej z górki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, ale z górki to każdy potrafi jechać tanio :D

      Usuń
  3. 3,7 litra, nieźle, to co, Ty ciągniesz ten samochód na niektórych odcinkach, albo może go pchasz? :o)

    OdpowiedzUsuń