poniedziałek, 1 kwietnia 2024

Prosty makowiec

Zrobiłem go pierwszy raz. Ciasto maślane kruche z gotową masą makową (z puszki) dość szybko się robi, a smakuje wybornie, ale po kolei.

2 i 3/4 szklanki mąki, 140 gramów masła, jedno jajko, odrobina proszku do pieczenia oraz soli a także troszkę aromatu waniliowego. Nieco więcej niż pół szklanki cukru. Wyrobić niezbyt dokładnie, grudki są całkiem porządane. Podzielić na dwie części, większą do lodówki a mniejszą do zamrażarki.

Masę makową wymieszać z pięcioma ubitymi żółtkami. Białka z odrobiną soli ubić na sztywno i również wymieszać z masą. 

Foremkę wyłożyć papierem do pieczenia oraz natłuścić boki masłem. Na spod rozłożyć większą część ciasta, po czym wyłożyć masę makową. Reszta ciasta (z zamrażarki) zetrzeć na górę.

Piec 40-50 minut w zależności od piekarnika (grzanie góra/dół). U mnie było to ponad godzinę, ale to dlatego że piekarnik miał mniejszą moc. Mak jest soczysty, bardzo smaczny, a ciasto kruche i maślane. 

Smacznego! Zapraszam, jakby ktoś miał ochotę to są jeszcze 4 kawałki :) 

15 komentarzy:

  1. Bardzo smacznie brzmi i super wyglada :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, ciasto wygląda bardzo smakowicie :).

    Chyba tylko raz użyłam gotowej masy z puszki... Była dla mnie zbyt aromatyzowana...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ta którą kupiłem jest naprawdę niezła, ma w miarę prosty skład :)

      Usuń
  3. Nieustannie jestem pod wrażeniem Twoich cukierniczych umiejętności. Wstawiaj wodę na herbatę, zaraz będę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie ciasto na szybko można by powiedzieć😃

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tym, że to żaden makowiec, tylko ciasto z makiem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję pierwszego makowca! I proszę nie słuchać zawistnych komentarzy, że to ciasto z makiem, a nie makowiec. :)

    OdpowiedzUsuń