sobota, 9 listopada 2013

Zmiany w prawie karnym

Za jazdę rowerem na podwójnym gazie od dziś (9 listopad) cyklista dostanie maksymalnie 30 dni aresztu. Z dniem dzisiejszym nastąpiły niewielkie zmiany w kodeksie karnym. M.in. chodzi o rowerzystów, którzy do tej pory byli traktowani na równi z innymi kierującymi.

Zgodnie z nowymi zasadami, nie ważne jaki jest poziom zawartości alkoholu we krwi. Od dziś pijany rowerzysta będzie odpowiadał wyłącznie za wykroczenie. W praktyce oznacza to, że nawet mając promil, dwa czy sześć, dostanie maksymalnie 30 dni aresztu i do 5 tys. zł grzywny. Straci też prawo jazdy, ale do więzienia nie pójdzie. Czy to zmiany na lepsze? Trudno odpowiedzieć, na pewno sądy obecnie będą mogły zająć się poważniejszymi sprawami, aczkolwiek pijany rowerzysta to spore zagrożenie na drodze.

Ja tymczasem nie mogę odzyskać obszernego komentarza do kodeksu drogowego, który pożyczyłem pewnej kursantce. Dodam, że bardzo potrzebującej - tzn zagubionej, nie wiele umiejącej i ogólnie słabo zorientowanej w otaczającym ją świecie. Niestety dla mnie, była na tyle ogarnięta że jak już jej pożyczyłem, od tamtej pory (minął miesiąc) nie umawia się na jazdy oraz nie odbiera telefonów.  Więc chyba mogę już o kodeksie zapomnieć...

9 komentarzy:

  1. Dobry zwyczaj nie pożyczaj, jeszcze lepszy nie oddawaj :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Poproś Mikołaja - może przyniesie Ci nowy kodeks na gwiazdkę :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Kupie ci na prezent jak wytrzymasz ze mną na jazdach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny kupiłam... Taki kolorowy :D
    Oj nie szkoda... Mam nadzieje że dokuruje się niedługo i wszystko będzie można zacząć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrowiej szybko i zaczynajmy w końcu te jazdy :D :)

      Usuń
  5. Mam nadzieje że w śroode juz ok będzie :)

    OdpowiedzUsuń