niedziela, 29 listopada 2020

Twarogowe kulki w czekoladzie

Mój najnowszy pomysł na szybki i smaczny deser to twarogowe kulki w czekoladzie. Możliwości i kombinacji składników jest mnóstwo, ja dziś zrobiłem z: sera twarogowego chudego (275 g), łyżki roztopionego masła, łyżki miodu oraz małej garści wiórków kokosowych. Do tego roztopiona mleczna czekolada - i to wszystko.

Najpierw mieszam i ugniatam składniki w miseczce widelcem, aby rozgnieść grudki sera tak, by był aksamitnie gładki. Masę można od razu próbować - powinna być mniej słodka niż zwykle lubimy, ponieważ czekolada doda jej słodyczy.

Po przygotowaniu masy, ręką robię małe kulki, które następnie wkładam do zamrażarki na około pół godziny. 

Po przygotowaniu czekolady każdą kulkę zanurzam dokładnie (na zdjęciu poniżej jeszcze przed roztopieniem) i odkładam do zastygnięcia. 

Kulki najbardziej smakują lekko schłodzone, dlatego trzymam je w lodówce. Są idealne - delikatne, lekko kokosowe, niezbyt słodkie - wspaniałe!

Następnym razem zrobię bez wiórek za ro z cukrem waniliowym :)

5 komentarzy:

  1. Eeee... nie, takiego deseru na mój ewentualny przyjazd proszę nie szykować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyglądają apetycznie i smakowicie! Rozważ dodatek mascarpone do serka, powinien przydać aksamitności.

      Usuń
    2. Nie stać mnie na taką rozrzutność :P

      Usuń
  2. Ach, jak pięknie się prezentują na kolorowym talerzyku.

    OdpowiedzUsuń