poniedziałek, 13 czerwca 2022

Wakacje na Majorce

Dzisiaj wróciłem z wakacji na Majorce (to mój trzeci pobyt tam), dokładnie z miejscowości Santa Ponsa (mniej więcej 18 km od stolicy - Palmy de Mallorca). Mimo że wypoczynek rozpoczynałem na początku czerwca pogoda podczas całego pobytu była wyśmienita - w dzień temperatura dochodziła do 29 stopni, w nocy obniżała się do wciąż przyjemnych 20. Zero deszczu, tylko raz połowa dnia była zachmurzona - co oczywiście nie oznacza że było zimno - po prostu nie było słonecznie przez pewien czas, a woda w Morzu Śródziemnym odrobinę zimniejsza.

Podczas tych siedmiu dni wybrałem się na kilka wycieczek (korzystając z komunikacji publicznej) - m.in. spacerowałem pięknymi uliczkami Valldemossy:



Odwiedziłem muzeum F. Chopina znajdujące się w tym małym miasteczku wraz z mini ogrodem:

Chopin przebywał tu wraz z George Sand na przełomie 1838 i 1839 roku:

Oraz zwiedzałem stolicę wyspy:



To była bardzo długa wycieczka, ponieważ Palma de Mallorca ma naprawdę wiele do zaoferowania i praktycznie w jeden dzień nie da się zobaczyć wszystkiego:

Prawie każdego dnia spacerowałem na różne punkty widokowe aby pooglądać spektakle zachodzącego słońca:

 

 

Oczywiście był także odpoczynek przy basenie i na plaży. Czas minął mi szybko, ale tym razem wyjątkowo udało mi się wypocząć. Nawet spóźniony lot powrotny nie zepsuł urlopu, który wciąż trwa :)

Wszystkie zdjęcia bez edycji zdobione telefonem Oppo Reno 3pro.

20 komentarzy:

  1. Fajnie, że jesteś zadowolony.

    Telefon polecasz do zakupu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się cieszę, tym bardziej że ten wyjazd był taki spontaniczny. Telefon polecam jak najbardziej, więc jeśli zamierzasz kupić sobie coś nowego to możesz rozważyć ten konkretny model, choć na rynku jest już dużo lepszych modeli.

      Usuń
    2. A może chciałbyś napisać jakiś dłuższy tekst z wyjazdu na portal https://znienacka.com.pl?

      Usuń
    3. Ale w jakim celu? Nie znam tej strony w ogóle.

      Usuń
    4. W celu podzielenia się wrażeniami i przemyśleniami podróżniczymi. A stronę możesz poznać. Jeśli zechcesz.

      Usuń
    5. Nie widzę takiej potrzeby (dzielenia się przemyśleniami).

      Usuń
  2. Świetnie, że odpocząłeś, po to wszak są urlopy :)
    Zdjęcia piękne, świetnie sobie twój telefon radzi z ich robieniem. Jednakoż aparaty w telefonach mają jak dla mnie bardzo poważną wadę, nie mają zoomu optycznego, bo zoom cyfrowy to tak jakby go nie było, obniża jakość zdjęć. Ja bardzo dużo zdjęć robię zoomem, dlatego to używam samodzielnego aparatu fotograficznego z obiektywem z dużym zoomem właśnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Mario, to mi również bardzo przeszkadza. Mój telefon ma możliwość bezstratnego przybliżenia 5-cio krotnego, ale to jest najczęściej zdecydowanie za mało. Maksymalne zbliżenie 20-krotne już niesie za sobą pogorszenie jakości zdjęcia...

      Usuń
  3. To już po? Myślałam, że tylko moje własne urlopy mijają w mgnieniu oka, pocieszająca jest myśl, że jednak nie. Fajnie, że było fajnie :). Te piękne zdjęcia są najlepszym dowodem na to, że to był niezapomniany czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj wróciłem z Majorki, ale do końca tygodnia mam jeszcze wolne 😊

      Usuń
    2. To jeszcze zdążysz odpocząć po urlopie 😀

      Usuń
    3. Dokładnie, tak zamierzam zrobić 😊

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. O tak, Majorka jest piękna mimo tej ilości turystów.

      Usuń
  5. Piękne zdjęcia. Nie dziwię się z zadowolenia pobytu w ciepłym i urokliwym miejscu bo też podziwiam teraz cudowne miasteczka Andaluzji i cieszę wschodami słońca. Mniej upałem w ciągu dnia. Woda w morzu raczej chłodna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w tej chwili nad Hiszpanią przeciąga się fala upałów, więc w ciągu dnia jest trudno wytrzymać... Pozdrowienia!

      Usuń
  6. To faktycznie był to piękny pobyt. Gratuluję serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam na Majorce w 1973 roku...pamiętam ją do dziś , piękna była i jest! a dom Chopina też zwiedziłam. Oj wróciłabym tam..przecudne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń