niedziela, 30 kwietnia 2023

Frytkownica Silvecrest

Kilkaście dni temu sprawiłem sobie nowe cacko. W sumie to nic takiego, frytkownica na gorące powietrze z Lidla - SILVERCREST 9w1. Kosztowała 519 zł, udało mi się kupić nieco taniej, w tej chwili niestety znacząco podrożała - link


W dość dużym pudełku znajduje się sam sprzęt, instrukcja obsługi, książeczka z przykładowymi przepisami oraz poradami, oraz sporo akcesoriów. M.in obrotowy kosz, szpikulce do szaszłyków oraz tacki (3). Frytkownica jest dość spora, wewnątrz spokojnie można zmieścić całego kurczaka (do 1.5 kg), trzy poziomy różnych rzeczy na tackach oraz dodatkową tackę na dół na ewentualnie kapiący tłuszcz. Tego ostatniego najczęściej się nie używa, co powoduje że potrawy są zdrowsze i bardziej lekkostrawne.


Tak więc miejsca wewnątrz jest naprawdę sporo, ale zdecydowanie mniej niż w tradycyjnym piekarniku. Urządzenie ma moc 1800W i spiralę a nad nią wentylator, który natychmiast rozprowadza gorące powietrze wewnątrz. Frytkownica bardzo szybko się rozgrzewa, pieczenie jest zdecydowanie krótsze niż w przypadku zwykłego piekarnika, oraz smaczniejsze - do czego podchodziłem dość sceptycznie aż sam spróbowałem. Potrawy są soczyste wewnątrz, chrupiące z zewnątrz - smakują dużo lepiej niż z piekarnika - przetestowałem wiele potraw i niebawem napiszę o tym więcej.


Można smażyć, grillować, podgrzewać, zapiekać, gotować i np. suszyć. Wyświetlacz jest dotykowy i ma zaprogramowanych kilka gotowych funkcji - pieczenie ryby, frytek czy pizzy. Oczywiście w każdym momencie można samodzielnie ustawić temperaturę (od 40 do 200 stopni) oraz czas pracy (od 1 do 60 minut). Dodatkowym przyciskiem można włączyć/wyłączyć obracanie się kosza/rożna. Wentylator pracuje dość głośno i wg mnie to jest jedyny mały minus frytkownicy, no ale samo użytkowanie trwa kilka/kilkanaście minut więc da się wytrzymać. 

Dużym plusem jest możliwość podejrzenia co dzieje się wewnątrz. Dodatkowo lampka wewnątrz daje mnóstwo światła (można ją wyłączyć). Na razie jestem bardzo zadowolony, mam nadzieję że mój zachwyt nie będzie malał ani trochę. Frytki, łosoś, zapiekanki, chipsy, bułeczki, ciastka - to już robiłem i niebawem napiszę o tym więcej. Ciekawe, czy ktoś z Was używa takiego/podobnego sprzętu? 

10 komentarzy:

  1. Nie używam. Wiekszosc robię na wielofunkcyjnym grillu, natomiast z Lidla kilka lat temu skusiła mnie wyciskarka wolnoobrotowa, jestem z niej zadowolona.
    Ula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://www.mediaexpert.pl/agd-male/do-kuchni/grille-kuchenne/grill-tefal-gc7228-optigrill-xl?gclid=EAIaIQobChMIk9Xp-7LR_gIV-wqiAx0mmQsOEAQYASABEgJA__D_BwE

      Usuń
    2. Takiego mam gri la 😊
      Ula

      Usuń
    3. Oooo, nie taki tani ten grill. Produkty z Lidla są w miarę dobre jakościowo - tak mi się wydaje :)

      Usuń
  2. Widzę, że sobie dogadzasz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny sprzęt i widzę, że sporo rzeczy idzie w nim zrobić :).

    Z chęcią przeczytam jak coś Ci nie będzie z niego smakowało, bo póki co tylko chwalisz hihi :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze chwilę cierpliwości, muszę to ładnie poukładać :)

      Usuń
  4. Kurczę marzy mi się frytkownica tylko gdzie ja ją postawię?🤔

    OdpowiedzUsuń