niedziela, 7 listopada 2010

Tro-le-je

Tak jak wcześniej wspominałem - byłem wczoraj na szkoleniu z jazdy na trolejach (małe kółka montowane na tylnej osi pojazdów przednionapędowych, które symulują poślizg już przy małych prędkościach. Mogą być podwójne (bardziej trwałe - jak na zdjęciach) lub pojedyncze). W końcu sam to organizowałem - to trudno abym nie był :) Troleje wypożyczyłem z WORD-u już w piątek. W sobotę szybka zmiana kół na kółeczka i ... do dzieła ! :)

Pojeździłem sobie, popróbowałem jak się zachowuje auto przy hamowaniu w zakręcie, jeździłem (a raczej próbowałem) pomiędzy pachołkami - robiąc symulację omijania czegoś na jezdni. Oczywiście, co jakiś czas zamiast pomiędzy tyczkami, jeździłem po nich (niechcący). Jak się bardziej zwolni bez wciśnięcia sprzęgła, to silnik gasł (trzeba częściej niż normalnie używać sprzęgła, lub nie zwalniać - co nie jest łatwym zadaniem).

Poćwiczyłem, pokręciłem kierownicą jak nigdy (!), tył latał jak szalony, co chwile miałem go nie po tej stronie, po której chciałem. Bardzo ciekawe doświadczenie, tym bardziej przydatne przed nadchodzącą zimą.

No i wymarzłem się przy okazji. Bo trzeba było pilnować auta (tak ogólnie) jak jeździli pozostali. W międzyczasie musiałem załatwić szybki wyskok na uczelnię i zrobić ekspresową godzinkę jazdy. Dobrze, że miałem pomocnika który pomógł przy montażu i demontażu trolei, samemu byłoby dłużej i trudniej.

Przy okazji szkolenie wzbudziło spore zainteresowanie przypadkowych ludzi, którzy to zauważyli. W końcu to dość niecodzienna sytuacja, by nauka jazdy na aż tyle sobie pozwalała :)

23 komentarze:

  1. i ja też chcę,i ja...! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kursanci powinni na takim czymś też ćwiczyć.

    OdpowiedzUsuń
  3. I będą kursanci na tym ćwiczyć. To tylko kwestia czasu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super sprawa! Szkolenie przeprowadzałeś na własnym aucie? Dużo miałeś chętnych do nauki? Noo i co z Twoim kursem doskonalenia techniki? ruszyło coś?

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawe takie kółka ... ja bym sobie spróbowała jak się tym czymś jeździ :) ale pewnie potem nabrałabym strachu przed zimą ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. Łukasz - szkolenie przeprowadzałem na aucie firmowym. Było bardzo dużo chętnych, na razie ze szkolenia skorzystali instruktorzy z firmy w której pracuję.

    W sprawie tego kolejnego szkolenia, niebawem pojawi się tu więcej informacji, Na razie mogę napisać, że wszystko idzie zgodnie z planem :)

    Polly - bardzo ciekawe. To ma pomóc w wyzbyciu się strachu przed zimą, a przede wszystkim pomóc w opanowaniu pojazdu właśnie w zimie.

    OdpowiedzUsuń
  7. z wielka chęcią bym pojeździł na tych trolejach...

    OdpowiedzUsuń
  8. Być może za jakiś czas Twoje marzenie się spełni. Pracujemy nad tym, w grę wchodzą oczywiście kalkulacje kosztów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy każdy może skorzystać z takiego szkolenia? Byłbym zainteresowany :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szkolenie byłoby zorganizowane dla kursantów, ale nie tylko. Także dla osób posiadających prawo jazdy. Pytanie tylko, ile byłbyś w stanie zapłacić za godzinę takiej jazdy z instruktorem ? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak coś to daj znać :) Po pierwsze- spełnię swoje marzenie,po drugie na pewno przyda mi się takie szkolenie z racji tego, że jestem jeszcze młodym kierowcą, a po trzecie będę mógł zagłębiać się w waszą prace przez obserwowanie(bo jak juz wczesniej wspominalem, interesuje mnie ten zawod) :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Że starszy kierowca nie potrzebujesz szkolenia ? :P

    Dam znać, to na razie tylko moje plany. Na razie muszę przekonać do tego szefa. Pierwszy krok już uczyniłem, niebawem będzie kolejny. Ale nic nie może się toczyć szybciej niż "normalnie", stąd trochę to potrwa :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To zależy ile bym się nauczył w ciągu tej godzinki :) myślę, ze mógłbym zapłacić z 35-40 zł, tak jak się płaci za godzinke normalnej jazdy :) a Ty o jakiej kwocie myślisz? moja propozycja to malo?

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja z racji tego, że pracuję nad tym projektem nie chcę mówić tu o pieniądzach.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ok! A więc czekam na zaproszenie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Na pewno się dowiesz o szkoleniu - bo jakby co, to planujemy wielką akcje reklamową.

    OdpowiedzUsuń
  17. Przerylem troche rozne strony dotyczace szkolenia na trolejach i stwierdzilem, ze cena ktora zaproponowalem jest smieszna :P

    OdpowiedzUsuń
  18. :)

    No to już wiesz o jakich kwotach myślałem.

    OdpowiedzUsuń
  19. nawet jak cena bedzie wysoka to i tak przyjade :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo bardzo :D

    OdpowiedzUsuń
  21. W jakie cenie dostepne są takie troleje?

    OdpowiedzUsuń