niedziela, 7 kwietnia 2019

Kurs dla ... (5)

Po kolejnych zajęciach, jestem coraz bardziej zniesmaczony. Wciąż nie żal mi tych kilku tysięcy wydanych na kurs, ale sądziłem że będzie to inaczej wyglądało.

Abstrahując od tego, zastanawiam się teraz nad tym czym różni się pojazd specjalny od pojazdu używanego do celów specjalnych, intensywnie uczę się kodów i subkodów ograniczających, oraz studiuję wszystkie znaki - bardziej szczegółowo niż zwykle. I cieszę się, że pogłębiając wiedzę i znajomości przepisów dochodzę do tego sam.


A ile zarabia egzaminator? Napiszę o tym dokładniej za tydzień. Dziś jeszcze o kwestii autobusów na obszarze zabudowanym.

Autobus - to pojazd samochodowy konstrukcyjnie przeznaczony do przewozu więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą. Zatem to także wszelkiej maści tzw. busy - oby tylko miały możliwość przewożenia więcej niż 9 osób. Podczas zbliżania się do przystanku autobusowego i trolejbusowego w obszarze zabudowanym należy zmniejszyć prędkość a w razie potrzeby zatrzymać pojazd, aby umożliwić włączenie się do ruchu autobusowi lub trolejbusowi.

Pojazdy takie sygnalizując włączonym kierunkowskazem chęć wyjechania z zatoki lub zmieniając pas ruchu mogą wyjechać dopiero po upewnieniu się, że nie spowodują zagrożenia bezpieczeństwa ruchu. Jak dla mnie proste i oczywiste, mam nadzieję że dla Was także :)

8 komentarzy:

  1. No ten tego z tymi autobusami ;) chociaż i tak uważam, że w cholerę tego przywileju nadużywają i często powodują sytuacje niebezpieczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powinni. Ale wiesz jak to bywa, daj palec to wezmą całą rękę.

      Usuń
    2. Dokładnie... kiedy za mną nikt nie jedzie, przede mną też nikt, ja jestem w 1/4 długości autobusu, a ten kierunek i jedzie...

      Usuń
    3. Nadużycie. Ale to do pierwszej kolizji, choć wiesz - czasem nawet policjanci różnie to rozstrzygają.

      Usuń
    4. Osobiście wolę nie sprawdzać :P

      Usuń
    5. Popieram, ja też wolę nie sprawdzać :)

      Usuń
  2. Widzę, że jakość kursu w stosunku do wydanej kasy jest nieproporcjonalna. No ale cóż, widocznie kurs prowadzi za odpowiednią kasę, królik od królika i stąd to wynika.

    OdpowiedzUsuń