poniedziałek, 24 sierpnia 2020

Nowa Toyota Yaris

Dziś odbyła się premiera nowej Toyoty Yaris. Pierwsze egzemplarze opuściły fabrykę w 1999 roku, dzisiejsza wersja to czwarta generacja. W porównaniu do poprzedniej (ostatni lifting w 2017 roku) różni się prawie wszystkim, a jednym z najważniejszych jest nowy zespół hybrydowy (nowy Yaris stworzony jest przede wszystkim jako hybryda). Jest on bardziej wydajny (m.in. jest w stanie przyjąć i oddać większą ilość energii w tym samym czasie), bardziej dynamiczny i oszczędniejszy a także cichszy od poprzedniego. Wg Toyoty w ruchu miejskim na prądzie auto jest w stanie przejechać 80 % czasu, a maksymalna prędkość (w trybie elektrycznym) to 130 km/h. 


Nowe Yarisy są już w salonach. Najtańsza wersja benzynowa kosztuje 58 900 a najdroższa 80 900. Hybryda najtańsza to koszt 76 900 a najdroższa 89 900 - od cen wersji hybrydowych trzeba odjąć 1.5%. 

Ja już kilka lat temu jeździłem testową hybrydową Yariską i byłem bardzo bliski zakupu. Zdecydowałem wtedy że wciąż będę pracował na swoim aucie i zamiast Yarisa kupiłem auto do szkolenia kandydatów na kierowców. Obecnie pracuję na pojeździe firmowym, więc taki Yaris przyda mi się do podróży prywatnych. W tym celu w najbliższą sobotę jestem umówiony w jednym z salonów na oglądanie a także na jazdę próbną. W innym - niezbyt odległym salonie - również poprosiłem o przygotowanie oferty zakupu. Sprawdzę, który dealer jest w stanie zaproponować lepszą ofertę.

Zdjęcia - toyotanews.eu

6 komentarzy:

  1. Dwóch dilerów - aleś ty sprytny! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Samochodzik cacko, bardzo mi sie podoba

    OdpowiedzUsuń
  3. A co sądzisz o pomyśle wybrania jeszcze trzeciego dilera, ale np. z Warszawy? Nie mam pojęcia czy w Stolicy z uwagi na konkurencję oferują lepsze, czy z uwagi na większe dochody mieszkańców - gorsze warunki, niż w mniejszym mieście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam nie wiem. Warszawa to jednak troszkę dalej, więc odbiór byłby bardziej skomplikowany. Ale faktycznie możliwe że mogliby przedstawić mi jakąś ciekawą ofertę.

      Usuń