niedziela, 29 maja 2022

Czas nie wróci

To pierwszy maj podczas mojej pracy w Departamencie. Zwykle staram się zachwycać majowymi tulipanami (które to uważam za najpiękniejsze kwiaty), tak teraz nie mam za bardzo czasu ani na podziwianie, ani na fotografowanie. Kiedyś specjalnie w czasie kwitnięcia tulipanów pojechałem do łódzkiego ogrodu botanicznego (zdjęcie poniżej), oraz wybierałem się na bliższe i częstsze wycieczki w poszukiwaniu tulipanów.

 
Niestety w tym roku nie udało mi się ani razu wybrać w tym celu, co wynika tylko z mojego lenistwa i braku zorganizowania, ponieważ teraz pracuję mniej niż w nauce jazdy. Prawie wszystkie zdjęcia tulipanów w tym miesiącu pochodzą z lat ubiegłych, w przyszłym roku muszę to zmienić. Tymczasem będąc w dużym mieście często widzę różne dziwne rzeczy jak na przykład drogę dla rowerów (czasem błędnie określaną jako ścieżka) poprzecinaną przejściami dla pieszych:
 

Tak się dzieje, gdy po zewnętrznych stronach są chodniki a w środku droga dla rowerów. Bezpieczeństwo i logika na pierwszym miejscu! Ale tu w dużym mieście częściej wychodzę do lasu, do którego mam blisko a w dodatku przechodzę obok miejsca z pysznymi lodami. W lesie z powodu pogody (deszcz i piękne słońce na przemian) prawie pusto, piękne ścieżki lekko zwilżone letnim deszczem i mnóstwo zieleni. To duże szczęście móc mieszkać w dużym mieście a jednocześnie tak blisko lasu :)

6 komentarzy:

  1. Mieszkam w średniej wielkości mieście i cieszę się bo mam blisko i do cywilizacji typu sklepy, poczta, piekarnia i do lasów, jezior i rzek. Wsiadam na rower i po pięciu minutach mam już same przyrodnicze dobrodziejstwa. Bez regularnych kontaktów z przyrodą nie umiem normalnie funkcjonować. Udanej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest bardzo dobra sytuacja. Dzięki, również miłego dnia 😊

      Usuń
  2. Powinieneś mieć gdzieś spłachetek ziemi i sam tulipany na nim sadzić.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja mieszkam w stolicy i dp "puszczy" kabackiej mam dwa kroki...jestem z tego powodu bardzo szczęśliwa, a za tą "puszczą" mam przepiękny ogród botaniczny gdzie tez kwitna na wiosnę tulipany a teraz szaleją azalie i rododendrony Dzisiaj ja tam dostałam amoku tyle tego kwiecia było...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest bardzo dobra sytuacja, niby w mieście a blisko do lasu i innych atrakcji :)

      Usuń