czwartek, 29 października 2020

Końcowe jazdy

Na końcowe jazdy przychodzi dziewczyna, która do tej pory miała dwoje instruktorów. Zna mnie z wykładów i tak się akurat złożyło, że dziś właśnie trafiła do mnie. Podczas całych tych dwóch godzin nagadałem się bardzo dużo, ponieważ nie wiedziała ona o wielu aspektach:

  • hamowanie silnikiem przy zwalnianiu i zatrzymywaniu
  • używanie czwartego biegu 
  • asystent ruszania na wzniesieniu (nowy Suzuki Swift)
  • parkowanie - kryteria oceny i sposób wykonania
  • parkowanie równoległe (nigdy nie ćwiczyła)
  • wykonanie manewru zawracania na odcinku drogi
  • taktyka jazdy
  • prawidłowe użycie świateł w czasie jazdy
  • wykorzystanie potencjału systemu hybrydowego
  • wykonanie czynności po zakończeniu jazdy
O powyższych w ogóle nie słyszała, nie miała pojęcia co i jak zrobić. To, co wykonywała prawidłowo to technika ruszania, jazda po pasie ruchu do przodu i tyłu (z pewnymi zastrzeżeniami) oraz pierwsze zadanie - czyli sprawdzanie świateł oraz płynów eksploatacyjnych. Co ciekawe, dziewczyna ta nie odrzucała mojej wiedzy, którą w ciągu tych dwóch godzin chciałem jej przekazać. A jak widać z ilości punktów powyżej nie było tego mało - tym bardziej szanuję jej postawę za to że nie zamknęła się na najprostszych (żeby nie napisać prymitywnych) "poradach" poprzednich instruktorów. 

Na koniec jazd powiedziała, że w ciągu tych dwóch godzin dowiedziała się więcej niż przez 26 poprzednich! I zapytała, czy w sobotę również będą z nią pracował. Odpowiedziałem że nie, ponieważ w weekendy odpoczywam... Zasmuciła się, ale mam nadzieję że zapamiętała choć część z tego co jej przekazałem :)

6 komentarzy:

  1. To masz w swojej firmie takich kolegów, którzy tylu rzeczy nie uczą? To jakaś trochę słaba ta firma.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale dużo lepsza niż ta poprzednia. A w porównaniu z innymi na rynku w mieście jest najlepsza :)

      Usuń
    2. "W królestwie ślepców jednooki królem." ;-)

      Usuń
  2. Skoro ta jest najlepsza, a i tak po 26h praktyki z samochodem ona nie wiedziała 10 pkt-ów w/w, to czego uczą te gorsze firmy na rynku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto powiedział, że uczą? ;-D

      Usuń
    2. Adi - jak ktoś ma pojęcie o jeździe to niczego nie uczą. Taki ktoś jeździ jak traktorzysta na polu, ale jeździ. A jak ktoś nigdy nie jeździł w domu to po takim kursie zmienia szkołę i zaczyna wszystko od nowa.

      Usuń