środa, 6 lipca 2022

Gdańsk na weekend

Do wyjazdu na Kos zostało jeszcze trzy miesiące. Długo. Zatem postanowiłem wykorzystać jeden dzień wolny i w sierpniu polecieć do Gdańska. Bilet lotniczy już mam, choć lekko nie było. Wyszukiwarki "tanich lotów" są takie tylko z nazwy, ponieważ tanie loty pokazywały się jedynie na początku. Z każdym krokiem doliczano opłaty manipulacyjne, administracyjne, a to za odprawę on-line i za inne (rekordem było doliczenie 30 Euro do końcowej ceny która i tak nie była niska).  Próbowałem na kilka sposobów z wykorzystaniem kilku różnych wyszukiwarek, w końcu wszedłem na oficjalną stronę przewoźnika i kupiłem. 377 zł za dwie osoby w obie strony, bez żadnych dopłat i innych niejasnych dziwactw. Za tę cenę nie dojechałbym (w obie strony) na paliwie nawet jadąc oszczędną hybrydą.


Nocleg też mam już zarezerwowany - z tym poszło zdecydowanie łatwiej, a wszystko inne okaże się na miejscu - będę zdany na "łaskę" komunikacji miejskiej, usług typu "Bolt" i własnych nóg. Ale to dobrze, chciałbym jeszcze troszkę kilogramów zrzucić, a ten wyjazd może mi w tym pomóc. Ale nie o tym. 

Tak się zastanawiam, że praca jest ok, ale tak naprawdę to wszystko kręci się "aby do weekendu", a w dłuższej perspektywie do wyjazdu/urlopu. Pieniądze co miesiąc są na koncie, ale w każdym tygodniu gdzieś z tyłu głowy przewija się myśl o tym ile czasu/dni pozostało do popołudniowego piątku. A w przypadku zbliżającego się wyjazdu/urlopu centrum uwagi koncentruje się właśnie na tym. Więc aby do weekendu :)

24 komentarze:

  1. Oooo..podoba mi się taka podróż do Gdańska....ciekawe ile kosztuje nocleg, zdradzisz? jak się domyślasz przymierzam się do takiego wypadu, w moim wypadku nie musi być weekend wiec pewnie taniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nocleg kosztuje nieco ponad 300 zł ("apartament" w bloku dla dwóch osób z łazienką za trzy noce). Dokładnie 317 zł. Ale nie jest to centrum miasta tylko obrzeża ale nie jest to problem tym bardziej że w miarę blisko do lotniska

      Usuń
    2. to calkiem dobra cena, opowiesz jak ten apartament wygląda...

      Usuń
  2. Gdańsk jest przepiękny 😊
    A cena za bilety zdumiewająco niska, lecisz z lotniska, z którego mnie odbierałes ?
    Pozdrowienia 😊
    Orszulka

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba większość tak żyję od weekendu do weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam wrażenie, że sporo ludzi, nawet jeśli lubi swoją pracę, to jednak wyczekuje weekendu czy urlopu.
    Kiedyś to były tanie loty, pamiętam stare dobre czasy, gdy z Wrocławia do Warszawy w obie strony latałam za 18 złoty 💜. Piękne wspomnienia 😅

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, no super. Ale chyba te czasy już nie wrócą...

      Usuń
    2. Pewnie nie..., szkoda bo lubię latać;)

      Usuń
    3. Za 18 zł w obie strony, wciąż o tym myślę i wciąż jestem w szoku!

      Usuń
  5. Gdańsk jest fajny.
    Jak gdzieś trafisz kartkę z Sądem ostatecznym Memlinga, to poproszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze jakieś życzenia? :P

      Usuń
    2. A w planach spotkanie z naszym wspólnym kolegą.

      Usuń
    3. Z którym? Marcin dojedzie z Bydgoszczy?

      Usuń
    4. Niech nie zapomni na widokówce się podpisać :D

      Usuń
    5. Najpierw muszę znaleźć ta odpowiednią, a dopiero potem będziemy podpisywać 😛

      Usuń
    6. Jakby co Neptunem też się zadowolę. Może być ten z Helu, gdybyście przy okazji wybrali się na Hel :D

      Usuń
    7. Zobaczymy, nie oczekuj zbyt wiele :P

      Usuń
    8. Niestety spotkanie z naszym wspólnym kolegą odwołane. Ale kartkę poszukam 😊

      Usuń
  6. W Gdańsku byłam ze 40 lat temu na Jarmarku Dominikańskim :)
    Wyczytałam że w tym roku jarmark ten jest w terminie od 30 lipca do 21 sierpnia więc może się załapiesz, kiedyś to była fajna atrakcja, całe mrowie straganów z rękodziełem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, akurat będę w tym terminie. Tylko nie wiem czy mi czasu wystarczy na te wszystkie atrakcje :) Ja w z Gdańsku byłem tam w ferie zimowe i to bardzo krótko, więc tak naprawdę jakbym nie był...

      Usuń