wtorek, 1 maja 2018

Maj bez tulipanów

W końcu posprzątałem na moim małym, ale własnym balkonie. Sąsiadów mam daleko, nikt mi nie zagląda, tylko zimno trochę. Ale trudno, najwyżej się przeziębię - nie obchodzi mnie. Zaparzyłem gorącą herbatę, włączyłem muzykę i jak zwykle...


Przy wejściu do bloku kwitną już tulipany, chyba w tym roku nie będę miał okazji do wrzucania zdjęć w maju bo ich już nie będzie. Za to pięknie pachnie gdy zbliżam się do głównych drzwi. Obok rośnie bez - aż mam ochotę skubnąć gałązkę i zabrać do domu, ale szkoda mi drzewka - nie chcę ranić...


A to zdjęcia z ubiegłego roku...


25 komentarzy:

  1. No patrz, a ja naskubalam bzu całe naręcze - i myśle, ze za rok dzięki temu będzie jeszcze piękniejszy, sęk w tym ze on długo nie postoi w wazonie. Teraz czekam na konwalie, które uwielbiam - kupię od takiej Pani Babci na straganie, przynajmniej jej pomogę w ten sposób zarobić pare złotówek do głodowej renty...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bzu to daje rosnąć przed blokiem. Po co go łamać, byle przez chwile mieć w domu, a następnie wyciepnąć? Można otworzyć okno i jak dobrze zawieje to też pachnie.

      Usuń
    2. Szkoda mi, bez długo nie postoi a ja nie chcę łamać gałęzi... Pozostaje mi zapach z balkonu - niestety do mnie nie dolatuje bo mieszkam na III piętrze...

      Usuń
    3. Do mnie tez zapach bzu nie dolatuje wiec choć raz w roku chce go mieć w domu - egoistka.

      Usuń
    4. W mieszkaniu to mam zapach szczurów, nie wiem czy bez by się przebił, a jak zrobię przeciąg, to i tak nie było by go czuć.

      Usuń
    5. Szczury to całkiem miłe zwierzątka, zwłaszcza takie prawie 90 centymetrowe...

      Usuń
    6. Żadnych szczurów. W domu to albo ja albo gryzonie.

      Usuń
    7. One są bardzo miłe, nadto faktycznie dość rozumne. Nigdy bym się po nich nie spodziewał takiej interakcji.

      Usuń
    8. Mogą być przemiłe, ale to nie zmienia faktu. Nie mógłbym ani minuty w domu...albo one albo ja - na szczęście nie musisz wybierać :P

      Usuń
  2. U mnie też pod blokiem kwitną tulipany. A wieczorem wystawiłem na balkon geranium, dwie duże donice.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zimę trzymasz je w piwnicy? A fikus od Ciebie ma się dobrze, najważniejsze że nadal żyje :)

      Usuń
    2. Zimą geranium stoi na klatce schodowej, w oknie na półpiętrze.

      Usuń
  3. Ano, pięknie pachnie :)
    Tu też koło 4C, a Ty się dziwisz, że ja rano w czapce na rowerze :P
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 4 stopnie? To u mnie jak było zimno to około 14 chyba... :) Pozdrówy! :)

      Usuń
    2. Ja mam na myśli temperatury na zewnątrz, nie w mieszkaniu :P

      Usuń
  4. Chciałam posadzić w tym roku bez u siebie, ale chyba się trochę zagapiłam, bo już kwitnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, ja się nie znam na sadzeniu, ale faktycznie gdy kwitną to chyba już za późno...

      Usuń
  5. Wojtek uwielbiał kwiaty (...)

    A u mnie ta trawa czeka na koszenie, Tomku... ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odwiedzimy go, wiesz że tak zrobimy... A masz bez w ogrodzie? Bo chyba nie zauważyłem go...

      Usuń
    2. A mam... Trochę już stary, ale jeszcze kwitnie.

      Usuń
    3. Wiesz że uwielbiam ogród, a jeszcze bez...to nic że stary...

      Usuń
  6. ojoj ażem się wzruszyła tym nie obrywaniem bzu :D

    U mnie Panie co kawałek sprzedają odcięte gałązki na bukiety. Nie trzeba jak tarzan latać po drzewach i ścinać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale skąd one je wzięły? Nie kupiłbym wcale... Wolę jak rośnie to sobie i żyje... A mi to wystarczy :)

      Usuń
    2. z własnych ogródków działkowych lub przydomowych :D

      Usuń