piątek, 8 maja 2015

Hamowanie, czyli rozpędzanie

Jedno z zadań obowiązujących na egzaminie (na prawie każdą kategorię prawa jazdy), to hamowanie do zatrzymania w wyznaczonym miejscu. Pisałem o tym kilkukrotnie, nie jest to zbyt trudne zadanie, ale są osoby którym w ogóle się to nie udaje. I nie mam na myśli hamowanie (choć to w sumie także), ale głównie... przyspieszanie.

Z cyklu - Piękny maj :)

Aby zaliczyć zadanie, należy rozpędzić się do prędkości co najmniej 50 km/h. Dla jednych to pestka, dla innych kosmos. Na pewno niezbędne jest tu wyczucie skrzyni biegów i silnika tak, aby rozpędzanie przebiegało w miarę płynnie (także z zachowaniem wymaganych obrotów).

Mój pulpit - tulipanowy w 200%

Kursanci z ostatniej grupy mają z tym sporo problemów. Rozpędzają się niesamowicie powoli, w zasadzie to nawet nie wystarcza im miejsca na to, by osiągnąć te wymagane 50 km/h i odpowiednią techniką wyhamować pojazd. I nie piszę tu o pierwszych próbach wykonania tego zadania - nawet przy dziesiątej i kolejnej próbie jest z tym kłopot...

Nawet owad nie umknął mojej uwadze ;-)
A więc ćwiczymy. Nie ma się co stresować, jedni muszą więcej czasu poświęcić na parkowanie, inni na rozpędzanie :)

11 komentarzy:

  1. Śliczne chmury na ostatnim zdjęciu - te po prawej, jakby maźnięte pędzlem:)
    A może to nie owad tylko UFO?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śliczne. Nie mogłem się oprzeć i nie zrobić zdjęcia 😊 UFO, o to moja ulubiona dziedzina 👍

      Usuń
    2. Śliczne. Nie mogłem się oprzeć i nie zrobić zdjęcia 😊 UFO, o to moja ulubiona dziedzina 👍

      Usuń
  2. Zaciekawily mnie lany tulipanowe..gdzie to? w Holandii nie ma gor...a Twoje wyklady z nauki prowadzenia jazdy mnie zastanawiaja...nigdy tak nie patrzyalm na prowadzenie auta..prowadze i juz! ciekawe to przyspieszanie i hamowanie...a muszka na zdjeciu musiala byc blisko obiektywu. Pozdrawiam z prerii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia Grazyno, poszukam jeszcze w internecie, ale sam nie wiem kiedy będę miał dostęp do komputera. To może być jakiś fotomontaż?

      Usuń
  3. Znalazłam podobne zdjęcia, np. mogą to być
    Indie
    http://www.meteoprog.pl/pl/news/50293/
    lub stan Waszyngton (USA)
    http://filing.pl/26-miejsc-ktore-wygladaja-jak-z-bajki/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Artenko wyszukalas...wydaje mi sie,ze to Indie...nie wiedzialam,ze tam rosna tak obficie...

      Usuń
    2. Persja, Turcja, Izrael to ojczyzna tulipana. Stąd niedaleko do Indii:)

      Usuń
  4. Hello Tomek!
    Wow!!A field full of tulips!!
    My favorite flower!Lovely pictures!
    Have a happy day!
    Dimi...

    OdpowiedzUsuń