sobota, 2 maja 2015

Piękny maj [1]

Maj to dla mnie szczególny miesiąc, z wielu powodów. Po pierwsze, to miesiąc urodzin, imienin i innych fajnych wydarzeń w które obfituje ta pora roku. Pierwszy maj to rocznica wstąpienia Polski do Unii Europejskiej, zupełnie nowy rozdział w historii całej Europy i przede wszystkim nas samych, a dziś Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej.



Poza datami i świętami, maj to miesiąc tulipanów. Od zawsze miesiąc ten kojarzy mi się z tymi pięknymi kwiatami, do których nie wiedzieć czemu mam taką słabość. I niekoniecznie mam na myśli te bukietowe, ścięte - najbardziej podobają mi się żywo rosnące, czasem w jakichś zaroślach, czasem w pokrzywie i innych krzakach, ale także w pięknych rabatach - zawsze wyglądają niesamowicie!



W związku z tym, do każdej majowej blotki będę dodawał specjalny załącznik - własnoręcznie zrobione zdjęcia tulipanów :)



Tymczasem w pracy odpoczynek, końcówka kwietnia i początek maja to czas relaksu i przemyśleń. Pracy jest odrobinę mniej, a wolnych dni więcej - chyba dobrze mi to zrobi szczególnie w tym czasie.

13 komentarzy:

  1. Tulipany nie są zbyt fotogeniczne. Zwłaszcza w zbliżeniach. A brudne filiżanki tez nie bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie zainspirowalo wlasnie ostatnie zdjecie, sciete tulipany w szklanym naczyniu i ta "brudna filizanka" ..slinka leci

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To z Herbaciarni u Dziwisza, zdjęcie z okolic kwietnia o ile pamiętam :)

      Usuń
    2. Tak podejrzewalam,,,,

      Usuń
    3. Też nie mam nic przeciwko "brudnej" filiżance, biorąc pod uwagę napój, który się w niej znajduje:))) Te "zabrudzenia" sugerują jednak, że jest to coś innego niż herbata:))))

      Usuń
    4. Grażyno - przepraszam, to zdjęcie z Faktorii - czekoladziarni obok Dziwisza, pomyliłem się.
      Arteńko - ten "brud" pokazuje, że nie jest to tylko zwykły proszek zalany gorącym mlekiem, lub wodą... :))

      Usuń
  3. Hello Tomek!!
    Such beautiful tulips!
    My favorite flowers!
    Wonderful pictures!
    Have a happy May!
    Dimi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello DIMI :))

      Nice to see you, tulips is my favorite flowers too!

      Usuń
  4. Obietnica dołączania własnoręcznie zrobionego zdjęcia tulipanów - słuszna:))) W końcu to bardzo piękne kwiaty:))) A biorąc pod uwagę ich historię - ogromnie cenne (szczególnie w XVII wieku).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pochwałę, to bardzo miłe! Mam nadzieję, że następne zdjęcia będą równie piękne, lub jeszcze piękniejsze, i że do końca maja wystarczy mi ich :))

      Usuń
    2. Następne zdjęcia na pewno będą piękniejsze:)) Szykuje się pora kwitnięcia tulipanów późnych odmian - a kielichy tych kwiatów mają bardzo ładne kształty i są bardzo fotogeniczne:))))

      Usuń